Items filtered by date: Οκτώβριος 2018

Σήμερα όλο και περισσότερο γίνεται αναγκαία η γνώση της σύγχρονης διατροφής όχι μόνο από τους καταναλωτές αλλά και τους επαγγελματίες των επιχειρήσεων τροφίμων. Ειδικότερα οι επιχειρήσεις μαζικής εστίασης πρέπει να εφαρμόζουν συστήματα ποιότητας τροφίμων εντάσσοντας τη διατροφή και δη την κρητική. Σημαντικό επίσης είναι η εφαρμογή συστημάτων της υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων μια γνώση που πολλές φορές μάλιστα εντάσσεται στην επιστήμη της διατροφής.  Σε αυτή την ανάρτηση δίνουμε σύντομα και περιεκτικά τη βάση για τις γνώσεις αυτές και τη σύγχρονη διατροφή.

Επισυναπτόμενο αρχείο

Published in Υπηρεσίες
Πέμπτη, 25 Οκτωβρίου 2018 15:40

Ασκήσεις κοιλιακών με εικόνες

Η σωστή στάση του σώματος είναι απαραίτητη σε κάθε άνθρωπο. Για να επιτευχθεί αυτό είναι αναγκαία η ενδυνάμωση των μυών του κορμού δηλαδή των κοιλιακών και των ραχιαίων. Εδώ παρουσιάζεται ένας απλός και εύχρηστος οδηγός ασκήσεων των μυών αυτών. Είναι ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει 20-30' κοιλιακούς και ραχιαίους ενώ προηγείται 15-20' έντονος ποδαρόδρομος για προθέρμανση (οι κοιλιακοί γίνονται μέρα παρά μέρα. Τι άλλες μέρες 30' ποδαρόδρομος). Κατεβάστε app "ποδομετρο" ή "podometer" για να μετράτε βήματα, μέτρα, θερμίδες, ταχύτητα. Εντάξτε το στο καθημερινό σας πρόγραμμά σας. H καλύτερη ώρα είναι 7.00-8.00 το πρωί ανάλογα βέβαια με το πρόγραμμα του καθενός. Προμηθευτείτε ένα μικρό στρώμα γυμναστικής και πάμε! Κάθε μέρα που πετυχαίνετε το στόχο κάντε ένα μεγάλο τικ στο ημερολόγιό σας.

Επισυναπτόμενο Αρχείο

Published in Άσκηση

Το κολατσιό ή το σήμερα ονομασμένο δεκατιανό αποτελεί ένα πολύ σημαντικό ενδιάμεσο γεύμα ιδιαίτερα για τους μαθητές όλων των βαθμίδων μιας και επιτελούν πνευματική εργασία που χρειάζεται πολλή ενέργεια. Δυστυχώς δε βρίσκω μελέτες σχετικά με από που το  παίρνουν: από το κυλικείο (που κλείνουν σήμερα) ή από το σπίτι (όπου χρειάζεται προγραμματισμός); Το τέλειο είναι τα δύο σε ένα! Είναι αυτό που κατάφεραν μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς στο δημοτικό σχολείο Συκαμίνου Ωρωπού. Δημιούργησαν και οργάνωσαν ένα κυλικείο με τρόφιμα από το σπίτι που έφτιαχναν κυρίως οι καλές μητέρες. Μια ομάδα μαθητών ήταν υπεύθυνη κάθε εβδομάδα για αυτό το έργο. Καθημερινά είχαν και άλλο υγιεινό μενού όπως φρεσκοκομμένη φρουτοσαλάτα, σπανακόπιτα και σπιτικό κέικ, γαλατόπιτα, μικρά τυροπιτάκια και αραβική πίτα. Οι μαθητές έφτιαχναν επίσης τιμοκαταλόγους, έκοβαν αποδείξεις, είχαν βιβλίο εσόδων-εξόδων και έτσι αναλάμβαναν τα οικονομικά της ...επιχείρησης. Τα οφέλη ήταν πολλαπλά αλλά θα περιοριστούμε εδώ λόγω χώρου στην καλή υγεία των μαθητών.

Όταν ο Καποδίστριας θέλησε να εισάγει πατάτες οι τότε Έλληνες τις περιφρόνησαν οπότε ο έξυπνος κυβερνήτης έβαλε φρουρούς να φυλάνε μιά αποθήκη με πατάτες κάνοντας όμως τα "στραβά μάτια". Προφανώς οι πατάτες εξαφανίστηκαν! Οι πατάτες είναι ένας κόνδυλος με μοναδικη διατροφική ιδιότητα: ανήκει και στα δημητριακά και στα λαχανικά. Στα πρώτα προσφέρει σύνθετους υδατάνθρακες κυρίως άμυλο και στη μορφή του "ανθεκτικού" και φυτικές ίνες. Όντας όμως λαχανικό προσφέρει μοναδικά μικροθρεπτικά συστατικά κυρίως τα αντιοξειδωτικά πολυφαινόλες που βρίσκονται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, μεγάλες ποσότητες καλίου που ρυθμίζει μαζί με το νάτριο σε ελεγχόμενη αναλογία την αρτηριακή πίεση και βιταμίνη C που είναι περισσότερο ανθεκτική στις επεξεργασίες από αυτές. Το εντυπωσιακό επίσης είναι ότι περιέχουν το 10% των ημερήσιων αναγκών σε σίδηρο (μια πατάτα). Χωρίς να μπορεί να εξαντληθεί ο κατάλογος με τη θρεπτική τους αξία θα αλλάξουμε σελίδα: βραστές (πατατοσαλάτα), ψητές (οφτές), φούρνου, τηγανητές, πουρές, ομελέτα, γιαχνί, τσιπς (σπιτικά), μουσακά, πατατοκεφτέδς. Άλλο τίποτα;

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2018 10:27

Βιταμίνη Β12: αντιαν(αι)μική πτήση

Η βιταμίνη Β12 είναι ένα φαινόμενο στη δράση όλων των βιταμινών. Πρώτον είναι η μεγαλύτερη σε μέγεθος από όλες  βιταμίνες. Δεύτερον, είναι αναγκαία σε απειροελάχιστες ποσότητες της τάξεως του εκατομμυριοστού του γραμμαρίου δηλαδή για τους άνδρες 2,4 και για τις γυναίκες 2,6 μg ενώ πιο πρόσφατες συστάσεις μιλούν για 7-8 μg. Τρίτον, δεν παράγεται από κανένα ανώτερο οργανισμό παρά μόνο από συγκεκριμένα βακτήρια (τρόπος εργαστηριακής παραγωγής για συμπληρώματα) παραγωγής και archea (πρωτόγονοι μικροοργανσμοί). Τέταρτον περιέχει στο μόριο της ένα μέταλλο το κοβάλτιο που συμμετέχει στη δράση της. Η Β12 απέχει από τα φυτικά τρόφιμα ενώ είναι πλούσια στα ζωικά όπως, στο συκώτι, το γάλα, τα αυγά και τα θαλασσινά ενώ υπάρχει και σε εμπλουτισμένα δημητριακά. Οι παρενέργειες της έλλειψής της που χωρίζονται σε αιματολογικές, νευρολογικές, ψυχιατρικές και καρδιαγγειακές είναι τόσες όσες και οι ωφέλειές της όπως στην υγεία του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου συμμμετέχοντας επίσης σε πολλές βιολογικές πορείες του οργανισμού. Η έξωθεν αναγκαία λήψη της λήψη της μπορεί να φτάσει και σε ενέσιμες δόσεις.

http://www.skeftomai.gr, https://en.wikipedia.org, http://www.medinova.gr

Δευτέρα, 08 Οκτωβρίου 2018 23:22

Το "κρητικό" περπάτημα

Οι κρητικοί περπατούσαν 20 χιλιόμετρα. Πάω στη δουλειά, ψωνίζω στο σ/μ, περπατώ στη φύση, βαδίζω  στην παραλία, ανεβοκατεβαίνω σκάλες και αδυνατίζω!

Σάββατο, 06 Οκτωβρίου 2018 22:08

H "Κουκουβάγια"

Η κρητική κριθαροκουλούρα στο πιάτο μας, με ΠΟΠ ξινομηζύθρα, γνήσιο αλάτι, έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, τριμμένη ντομάτα και ρίγανη. Ένα κρητικό πλήρες γεύμα

Παρασκευή, 05 Οκτωβρίου 2018 20:47

Το κρητικό χωριάτικο κοτόπουλο

Τα 6 «ευ» του κρητικού κοτόπουλου: εύγεστο, εύτιμο, εύπεπτο, ευπαρουσίαστο, ευμαγείρευτο, ευμεταχείριστο. Και απίθανος παίκτης; Το ψητό στο φούρνο με πατάτες!

Πέμπτη, 04 Οκτωβρίου 2018 16:42

Κρητικό Κατσικάκι Οφτό

Καταστρώνω τη συνταγή της εβδομάδας κάθε Κυριακή μαγειρεύοντας μια άγνωστη από τον "Κρήτη: αστρονομικό περίπλου» www.cretangastronomy.gr κρητικό κατσικάκι οφτό

Τετάρτη, 03 Οκτωβρίου 2018 19:24

Παιδιά και Κρητική Σαλάτα

Ωθώ τα παιδιά μου να δημιουργήσουν υπέροχες σαλάτες κρητικών τροφίμων: ωμό σταμναγκάθι, ξινομηζύθρα, μπουκιές, ρόδια, καρύδια και λαδόξυδο (6 στις 6 ομάδες τροφίμων)